Bästa surfen och fantastisk middag

Onsdagen började med atT vi inte hade lektion och samling 08.15. Rätt skönt. Inte så att vi sov hela förmiddagen men lite skönt att gå ner och äta frukost halv nio istället för halv åtta. Efter det gick jag ner och satte mig och hade lite jobb jag var tvungen att göra.

Sedan var det dags att aktivera oss så vi tog varsin cykel och trampade iväg. Efter att Patric gjort några inköp i en av surfbutikerna tog vi oss bort till stranden där vi surfat två gånger men inte stället vi gått förbi utan det som låg lite längre bort. Bar do Bruno hette stället och var både charmigt, snyggt och serverade fantastisk god mat.

Efter den lilla utflykten var det bara att trampa hemåt igen och byta om för surf. Vår instruktör var lite osäker på var det var bäst för oss så vi åkte runt och tittade på några olika ställen innan vi hamnade på samma ställe som vi hade varit på kvällen innan. Det visade sig att det skulle bli riktigt bra.

Eller bra och bra. Efter de första 20-30 minuterna funderade jag på att gå upp med brädan, sätta mig i baren och aldrig någon gång mer ställa mig på en bräda. Som tur var tog jag mitt förnuft till fånga och kämpade vidare och sedan blev det en av de bästa dagarna i vattnet någonsin. Lite kul med surfandet på det viset. Det kan gå skit ganska länge men får man en våg som är bra så blir man lycklig och glad.

Efter surfen gick jag, Patric och nye vännen Eric till ett av de lokala ställena vi åkt förbi och konstaterade att de hade väldigt billig öl på sin Happy Hour. Två öl för 80 cent. Alltså två öl för 8 kronor. Vi blev kvar där en stund såklart och sedan var det tillbaka till hotellet för snabb dusch innan det var taxiresa till finrestaurang med övriga kompisar i surfgänget.

Restaurangen hade nomineringar från Guide Michelin de senaste fem åren och maten var enastående god. Vi delade lite olika förrätter och varmrätter så vi fick smaka på en hel del olika saker.

Jag ville utmana våra två ryska vänner lite med olika ämnen för diskussioner men de försvarade sitt land lite mer än jag trodde. Två tjejer som tycker om varandra trodde man kanske skulle vara lite skeptiska men inget som de förmedlade till oss i alla fall.

Efter restaurangen tog vi taxi tillbaka till hotellet och när de andra gick och skulle sova gick jag och Eric ut och tog ”en öl”. Lite drygt fyra timmar senare var vi tillbaka och man somnade gott.